close

 

 

 

 

§引用煩請註明

§ 原文歌詞來自辜狗大神

 

 

 

Sway 140825

 

 

 

 

-------------------------------------------------------------------我是分隔線-----------------------------------------------------------------

 

 

 

Here's the song on YOUTUBE點我

 

 

 

 

The Perishers - Someday

 

You say you left to find reasons not to stay
你說,你找不到一個理由說服自己不留下來


And you say you lost yourself somewhere on the way
你說,你在某個人生的路途上迷失了自己


You say livin' is easier when I'm around
你說,有我在你身旁,生活能變得更容易更簡單


And you say you need my help to get off the ground
你說,你需要我的幫忙帶著你逃離現在這個地方


But I'm not gonna go home tonight
而今晚我不會就這樣回家


I ain't gonna leave 'til I know you'll be alrigh
在知道你一切都沒事以前,我不會就這樣離開


But I'm afraid we're searchin' for things we'll never find
但是我害怕我們尋尋覓覓的東西,其實從來不存在


'Cause your problems are just like mine, they're hard to define
因為你所困惑的問題,其實和我的一樣,都如此困難且無法定義


Someday all of this pain may make sense to you
也許有一天…現在所有的苦痛都會變成你的感觸


Some say losin' it all can bring somethin' new
有人說…所有失去的一切將會轉化成新的收獲


But I'm not gonna go home tonight
而今晚我不會就這樣回家


I ain't gonna leave 'til I know we'll be alright
在知道你一切都沒事以前,我不會就這樣離開


But I'm afraid that you and I are wastin' our time
但其實我好害怕 你和我都在浪費彼此的時間


'Cause your problems are just like mine, they're hard to define
因為你所困惑的問題,其實和我的一樣,都如此困難且無法定義


Someday, someday
也許有一天,有一天


We're searchin' for things we'll never find
我們將會找到那些曾經以為不存在的東西


Your problems are just like mine, they're hard to define
縱使,你和我所困惑的問題,都如此困難且無法定義


Some say you have to fall to learn how to fly
有人說…你必須在墜落的時刻才學得會飛行


Someday, we may understand just the reason why
也許有一天…我們都能真的瞭解那些問題真正發生的原因


Someday
也許有一天…

 

 

 

 

 

-------------------------------------------------------------------我是分隔線-----------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

會知道The Perishers是在2012年時期的小高一,聽了他們的單曲《Sway》

當時候剛好是冷冷的12月阿,搭配主唱的特殊嗓音

馬上就愛上了這首歌

這首歌也是網誌名稱的原因之一

(原因二是因為綽號因譯成英文也有'Sway',哈哈)

 

 

至於The Perishers的介紹,我認為這個網誌寫得很詳盡

↓下方提供給大家參考囉: -)

 

→點我

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    RuiSway 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()